“עדנה היא כזו – שילוב מדהים של ידע תאורטי רחב ומעמיק עם ידע מעשי ויישומי, הימצאות ארוכת שנים בחזית פיתוח הידע והמודלים היישומיים, מהווה מגדלור פורץ דרך ויצירתי עבור התחום גם בארץ וגם בעולם, ואולי הכי ראוי לציון, מגדלת ומפתחת בהתמדה ובעקשנות דורות חדשים ומוכשרים של יועצים, ממשיכי דרכה ואמנותה.”

מאת: גדי אמיר

השם עדנה פשר מלווה אותי ישירות וגם בעקיפין מהעת שבה התגייסתי לצה”ל כפסיכולוג חטיבה צעיר בתחילת שנות השמונים ועד העת שבה שמשתי בתפקיד ר’ מחלקת מדעי ההתנהגות, וכמובן, עוד שנים רבות לאחר מכן כיועץ ארגוני בחיי האזרחיים.

לא בכדי הוספתי את המלה השם לפניי שמה של עדנה. עדנה היא כמובן עדנה – אנושית מאד, מסבירת ומאירת פנים, רגישה ורגשנית ומדברת תמיד בגובה העיניים. אבל עדנה היא קודם כל מוסד. במקצוע שלנו המכונה יעוץ ארגוני וניהולי ישנם רבים שהם אנשי מקצוע, אך מתי מעט הראויים להיקרא אנשי פרופסיה. עדנה היא כזו – שילוב מדהים של ידע תאורטי רחב ומעמיק עם ידע מעשי ויישומי, הימצאות ארוכת שנים בחזית פיתוח הידע והמודלים היישומיים(והיא לא מפסיקה להקדים את הצעירים החדשניים), מהווה מגדלור פורץ דרך ויצירתי עבור התחום גם בארץ וגם בעולם, ואולי הכי ראוי לציון, מגדלת ומפתחת בהתמדה ובעקשנות דורות חדשים ומוכשרים של יועצים, ממשיכי דרכה ואמנותה.

התבקשתי להכין רשימה קצרה על חוויה מן העבודה עם עדנה והפירמה שלה, והנה הפלגתי בהקדמה ארוכה על נפלאותיה. אך ללא הקדמה זו יהיה קשה לאלה אשר אינם מכירים או שמעו עליה(מי אלה?) להבין עד כמה עדנה הינה יסוד מוסד, מהמכוננים ומהמעצבים של תחום הייעוץ הארגוני והניהולי בארץ, ובין היתר -מהמעצבים והמשפיעים על תחום הייעוץ הארגוני והניהולי בצה”ל. אני ועמיתי שזכינו להימנות על אותם יועצים, התברכנו בעדנה שהייתה עבורנו גם מנטורית וגם מודל לחיקוי, מהעת שהתחום התקבל על ידי המפקדים בחשדנות ואף ברתיעה מסוימת, ועד העת שמפקדי הצבא מיאנו לוותר על שירותיו.

פסגת שיתוף הפעולה שלי עם עדנה התרחשה זמן קצר לאחר שפרשתי מצה”ל ונקראתי יחד איתה לסייע בייעוץ והנחייה של הפרויקט הצה”לי מהגדולים והמאתגרים, לפחות עד אז: הקמת זרוע היבשה תחת מפקדת חילות השדה. פרויקט זה זימן עבורי הזדמנות יוצאת מן הכלל לקבל שיעור מאלף מהמאסטרית הגדולה כיצד מנהלים תהליך ייעוצי של פרויקט כה מורכב ומסובך בסדר גודל כזה, למידה ששימשה אותי עוד שנים רבות לאחר מכן. היכולת של עדנה, מחד, ללמוד ולהבין לעומק ידע ותורה צבאיים וכן הבנה מעמיקה של תהליכים ארגוניים בצבא ברמות השונות, ומאידך, להנחות ולנווט שפעת גנרלים מהחילות והאגפים השונים, אשר לכולם אולי מטרה אחת  משותפת, אך מאות ניגודי אינטרסים וצרכים(גם אישיים, אך בעיקר פרסונליים…), הייתה בעיני מדהימה ומופלאה.

ולסיום, ברכות נאמנות ליום ההולדת ה-40 ולהתראות בחגיגות היובל!

גדי אמיר

Posted in חגיגות ה- 40 שנה לקבוצה - אוסף סיפורים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *