ממשקפיה של עובדת מאושרת (טפו טפו) – מאמר מיוחד לכבוד 40 שנה לקבוצת ד”ר עדנה פשר ושות’

מאת: סיון קנר

שמי סיון והתברכתי להצטרף לקבוצת ד”ר עדנה פשר ושות’, או כמו שאנו נוהגים לומר: “משפחת פשר המורחבת”. לקבוצה הצטרפתי לפני כשנה וחצי (אוטוטו חוגגת שנתיים), כיועצת לניהול, ומאז האהבה למקצוע רק הלכה וגדלה. הרבה אנשים שמסביבי, שמלווים אותי בתקופה זו – מנהלים, עובדים, לקוחות, משפחה, חברים ואפילו אנשים שרק הכרתי – מעידים עליי כעובדת חרוצה, מסורה עם המון תשוקה ואהבה למקצוע. לרוב, באופן מאוד טבעי, מייחסים זאת אליי (תכונות אופי, כישורים, טמפרמנט) אבל אני נוהגת להגיד “לא רק”. מקום העבודה – התרבות הארגונית, המנהלים הישירים, צוות העובדים – הכל משפיע על אותה “תשוקה” (שמשפיעה גם היא בתורה על מוטיבציה וביצועים).

כיועצת ארגונית, אני עוסקת המון בצמד המילים “תשוקה בעבודה”. מערכת היחסים שלי, עם צמד המילים הזה, התחילה בתואר הראשון כשבחרתי לעשות על זה את הסמינר שלי ואז המשיכה בתואר השני בעבודת התזה שלי. עובדים בעלי תשוקה זה לא עניין של מה בכך, אלא זה לב ליבו של העניין. מי שעוקב אחר המאמרים שלי יודע שהמילה “תשוקה” משחקת תפקיד גדול בחיינו בעבודה. כשאני מדברת על מנהלים, עובדים, תרבות ארגונית, ערכים, ניהול בין-דורי, מכירות ועוד… הכל בסופו של דבר מסתכם ב”תשוקה” ובגורמים המעודדים והמאפשרים אותה. מאז שהצטרפתי לקבוצה, כל התיאוריות שאותן למדתי וחקרתי לגבי “תשוקה” קיבלו משנה תוקף כי חוויתי אותן על בשרי. המאמר שלהלן יתמקד ב- “למה?”.

מזל טוב! מקום העבודה שלי חוגג 40 שנה

קבוצת ד”ר עדנה פשר ושות’, חוגגים השנה 40. אני מכירה חברות ייעוץ גדולות וקטנות, אני מכירה יועצים שבתחילת דרכם וכאלו שכבר עשרות שנים עוסקים במקצוע, אני מכירה כאלו שהצליחו להקים עסק וכאלו שלא. מה שאני לא מכירה – חברת ייעוץ ארגוני שקיימת כבר 40 שנה. בתור עובדת בחברה זה לא מפתיע אותי. הערכים שהמנהלת שלי, ד”ר עדנה פשר, מטמיעה אלו ערכים שמשאירים את הארגון חי ונושם. למה? בזכות התשוקה! לכולם יש תשוקה – לעדנה יש תשוקה, לעובדים יש תשוקה, ללקוחות יש תשוקה ולשותפים יש תשוקה. הערכים הדומיננטיים נמצאים בהלימה מושלמת עם כל מחזיקי העניין – העובדים, הלקוחות, הספקים והשותפים. אצל עדנה – בנאדם הוא בנאדם וערך הוא ערך, ויש להטמיע אותו באופן גורף מול כל מי שמסביבנו – ואצל עדנה זה בראש ובראשונה העובדים. שינוי פרדיגמטי ראשון שלמדתי אצל עדנה, שהוא הגורם המרכזי לתשוקה שלי, הוא המושג שחרטה על דגלה: “Employees First Customers Second”. אני ממליצה לעצור רגע ולחשוב על המשפט הזה. הרי מי מדבר עם הלקוחות? מי כותב את הקוד? מי מגיש את הקפה? מי כותב את ניירות המכרז? מי אמור לעמוד ביעדים על מנת שהחברה תהיה רווחית? העובדים! אז ברור שהעובד אמור להיות במרכז, כי עובד שמח הוא לקוח שמח. לצערי בימינו זה לא כזה ברור. לי, עובדת בעלת תשוקה, בקבוצת פשר, זה ברור. אז אכן מגיע לי מזל טוב J מקום העבודה שאני כ”כ אוהבת, ואוהב אותי, חוגג השנה 40.

למה יש לי תשוקה? המצפן של המנהלת שלי

רוב הארגונים אוהבים לחקור כישלונות ואנחנו בקבוצת פשר מעודדים לחקור הצלחות. יש פה 2 הצלחות שיש לתחקר: האחת – התשוקה שלי בעבודה והשנייה – חגיגות ה- 40 לקבוצה. לעניות דעתי, קיים קשר ישיר בין השניים – אם לא היו עובדים שמחים אז הקבוצה לא הייתה קיימת כ”כ הרבה שנים. אם יש משהו שאני יודעת על העובדים איתי ולפניי, זה שהם היו ועודם שמחים. כנ”ל לגבי הלקוחות. ד”ר עדנה פשר, מטמיעה תרבות של חום ואהבה לכל עבר, לכן לקוח הוא קודם כל חלק מהמשפחה ויש להתייחס אליו בהתאם.

קשה לסכם את כל ה”אני מאמין” של הקבוצה, שעדנה מטמיעה יום יום, אבל הנה טעימה לחלק מהדברים:

תמונה כללית לכתבה - ארבעים

ולסיום – תודה!

אני רוצה להודות לעדנה על היותה מנהלת מדהימה, שתמיד פה בשבילי – ברמה המקצועית וברמה האישית. אני מאחלת לעצמי להמשיך לצבור חוויות ולהתפתח בקבוצה. אני רק מקווה שהמנהלים ברחבי הארץ והעולם יבינו את המשמעות הענקית שיש במילה “ניהול” ושהמטרה של “עובדים שמחים” תתחיל להדהד בראש של כולנו.

Posted in חגיגות ה- 40 שנה לקבוצה - אוסף סיפורים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *