מאת: יוסי פשר
מניסיון רב שנים, למדנו שניהול מושכל של התקשורת בתוך הארגון מהווה את אחד מגורמי ההנעה העיקריים היוצרים אווירה של התלהבות, שיתוף פעולה ומצוינות.
מהו ניהול מושכל של תקשורת? שקיפות מוחלטת , שיתוף בקבלת החלטות ,זרימת מידע בכל יחידות הארגון, עידוד יצירתיות וחדשנות, דיאלוג מתמיד בין ההנהלה לעובדים? ובכן, כל אלה מהווים את יסודות הניהול המניעים אנשים ויוצרים מוטיבציה, יצירתיות וחדשנות.
מדיניות של תקשורת פתוחה פרושה, הדרכת מנהלים כיצד להעצים עובדים, לסמוך עליהם ולשאוב רעיונות יצירתיים מהשטח.
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית, תלויה במידה מכרעת באלה העומדים בראש הארגון המניעים את העובדים, תוך הטמעת החזון, והבהרת היעדים המותווים על ידם, הדרכת מנהלי הביניים ויצירת מוטיבציה ומטרות אישיות אצל כלל ציבור העובדים.
לתקשורת הפנים ארגונית תפקיד אסטרטגי המשפיע על תחומים רבים כגון ניהול שינויים, נראות ומיתוג הארגון הקשור בשילוב היעדים העסקיים של הארגון.
תקשורת אפקטיבית פנים ארגונית עשויה להניב רעיונות חדשים, פתיחות מחשבתית ומניעת קבעון, אך מעל לכל תניב אווירה נעימה שיתופי פעולה, עזרה הדדית וחברויות.
אין להסתפק רק בפורטלים או בתכתובות דאר אלא ביצירת מפגשים פנים אל פנים בין צוותי עבודה מגוונים, ציוני דרך חגיגיים של הצלחות ועידוד מפגשים בלתי פורמאליים סביב פינות קפה או ארוחות משותפות.
לסיכום, יש אומרים שהשקעה בתקשורת פנים ארגונית מניבה פי כמה וכמה תוצאות מהשקעה בשיווק. ובכן מנהלים, נצלו את הכלים העומדים לרשותכם…
הכותב הינו מנהל תחום ההדרכה ופיתוח ארגוני בקבוצת ד”ר עדנה פשר ושות’ יועצים לניהול
pasherm1@bezeqint.net