ביום רביעי ה- 14.12 קיימנו סדנה לניהול זמן ופתרון קונפליקטים לצוות העובדים ברשות מקומית. את האירוע הובילה לימור מוצניק, שותפה ויועצת בכירה בחברה, בשיתוף המתמחים עדי ואיתן, סטודנטים לתואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
הסדנה התחילה עם משחק שמטרתו הכרת המשתתפים ו”שבירת הקרח”. משם, לימור ואיתן הובילו את הקבוצה בעקבות הזמן האבוד. “ההוצאה היקרה ביותר היא איבוד זמן.” אמר הפילוסוף היווני תאופרסטוס. לכן, מטרת חלק זה של הסדנה היתה ללמד את המשתתפים לנהל את הזמן בצורה יעילה. בחלק זה של הסדנה ניתנו טיפים, נותחו סיטואציות מחיי היום יום ונערך דיון בנושא ניהול זמן יעיל.
מיד לאחר מכן, לימור ועדי הובילו סדנה בנושא קונפליקטים במתן שירות. המשתתפים בקבוצה חווים באופן קבוע קונפילקטים וקשיים מול לקוחות, לכן הבנו שיש ערך וחשיבות גבוהה להתייחסות לנושא זה. דנו בשאלות כגון האם יש לקוח בעייתי, מה הם מאפייניו, כיצד מתמודדים עם תחושת תסכול אצל הלקוח ועוד. בין השאר הוצגו כלים ודרכים בהם יש לנהוג בעת מתן שירות לקוחות.
אחד משיאי הסדנה היה פעילות של למידת עמיתים אשר נערכה בזוגות והובלה על ידי לימור. כל משתתף בתורו סיפר לבן זוגו לתרגיל על סיטואציה מורכבת שהתמודד איתה. בן הזוג הקשיב ואמר כיצד היה פועל אילו היה בנעליו. גישה מעשית זו נתנה למשתתפים כלים נוספים להתמודדות עם קונפליקטים ואפשרה להם להרגיש בטוחים יותר ביכולותיהם להתמודד עם מצבים קשים. המשתתפים בתרגיל העידו כי הסדנה והתרגיל העניקו להם חיזוק לכך שהם פועלים נכון והעצים את הביטחון העצמי שלהם.
ניתן לסכם את הסדנה כמוצלחת. המשתתפים שיתפו כי הם מרגישים מוכנים יותר להתמודד עם ניהול זמן וקונפליקטים בעבודתם. “נתתם לנו את המילים לתחושות שאנחנו מרגישים” אמרה אחת המשתתפות בסיום הסדנה. ככלל, נהנו מאוד בפן האישי להעביר את הסדנה. הרגשנו שהסדנה הועברה ברוח טובה, הענקנו מהניסיון האישי והמקצועי שלנו והעשרנו את המשתתפים בה. נקווה שתתאפשר לנו להציג את הסדנה באירועים דומים בעתיד, על מנת להמשיך ולפתח את הכישורים והידע של הצוותים.
*הכותבים הם פרקטיקנים בקבוצת ד”ר עדנה פשר ושות’ – יועצים לניהול בע”מ