PDLL

PDLL (People Development Living Labs) : The wisdom of soft skills

PDLL

רותם לחמי

“You don’t build a business – you build people – then, people build the business”

-Zig Ziglar-

מאז סוף שנות ה- 20 והולדתו המחודשת של תחום הייעוץ הארגוני, יותר ויותר מנהלים בארגונים השכילו להבין את החשיבות של שיפור ההון האנושי ואת מרכזיותו בהצלחה הארגונית. כיום, בייחוד בהייטק, פיתוח ההון האנושי ברמה המקצועית נעשה במידה רבה יחסית, אך לא תמיד מושם דגש והתייחסות לפיתוח היכולות הבין אישיות מה שקרוי בשפה המקצועית ” Soft Skills”. כיום עובדים רבים בעיקר צעירים רואים בפיתוח המקצועי לצד הבין אישי, מסלול חשוב להעצמה וקידום הקריירה המקצועית בתוך הארגון. עובדים רבים שנכנסים לארגונים, מעבר לחפיפה המקצועית, נדרשים להתמודדויות אישיות רבות ביניהן: הבנת המנהל ודרך התקשורת עמו, יצירת עבודה קבוצתית פרודוקטיבית ונעימה, עבודה מול ממשקים נוספים ויכולות הובלה והנהגה מול ממשקים וגורמים נוספים. לארגון ולמנהלים בו לא תמיד יש הזמן או היכולות הנדרשות להתמודד עם הקניית מיומנויות כאלו לעובדים בשגרה ולרוב משאירים זאת לסוף השנה אם בכלל. מתוך כך, פיתחנו יחד ייעוץ אישי ומנטורינג לעובדים על מנת לסייע גם להם לפתח את ה- ” Soft Skills” להשתפר ולהעניק ערך לארגון ולעצמם במקביל.

מחקרים רבים מראים שעובדים אשר חשו כי המעסיק משקיע בהם ומפתח אותם, העלו את רמת המחויבות והלויאליות וכמובן תרמו יותר להצלחה הארגונית ולמימוש מטרות הארגון מתוך מוטיבציה פנימית. כל הפעילות תהיה בזיקה לארגון ומתוך מטרותיו. כך אנו יוצרים הלימה בין צורכי האדם לבין צורכי הארגון ויוצרים סיטואציה מאפשרת בתוך הארגון לפיתוח אישי של האנשים בו במקביל. כמו כן, זהו כלי ייחודי מאוד לשימור עובדים, שכן עובדים מרגישים שמשקיעים בהם בצורה ייחודית ומאפשרים להם קרקע טובה להתפתחות אישית וצמיחה. כמו כן, כתוצאה מהעבודה האישית עם העובדים למשל על שיפור עבודת צוות והקשבה לאחר, תהיה השפעה ישירה על עבודות בצוותים ועל האווירה בארגון, שכן העובדים יהיו עם כלים ומודעות רבה יותר להקשיב גם לאחר ויתווספו להם כלים מעשירים להתמודדות בסיטואציות בין אישיות שונות ומאתגרות. מה גם שכלל המוניטין הארגוני יעלה והאטרקטיביות שלו בשוק אל מול עובדים פוטנציאלים נוספים. ארגון שנתפס ככזה שמעניק הכשרה אישית לא רק למנהלים בכירים אלא מנגיש זאת לכלל העובדים ייתפס כבעל יתרון תחרותי משמעותי בשוק וימשוך אליו את העובדים המוכשרים ביותר. שווה לנו כמנהלי\ות ארגונים וכמנהלי\ות משאבי אנוש להשקיע את מיטב כספנו להעשרה שכזו מאשר עוד שובר לארוחה זוגית או ליום ספא שהעובדים כבר רוויים מהם.

 

 ‘רותם לחמי היא מנהלת פרויקטים בקבוצת ד”ר עדנה ושות

Posted in מנהיגות.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *