למה מחקר אצלנו שונה?

המחקר עבורנו הוא לא אוסף של נתונים, אלא כלי ליצירת שינוי.  אנחנו שואפים לזקק את המידע לתובנות עמוקות שמניעות החלטות ופעולה בארגון, בחינוך, בקהילה ובמערכות ציבוריות.

הייחוד שלנו הוא בחיבור בין כלים מחקריים קלאסיים (איכותניים וכמותיים) לבין יישום מעשי בארגונים מגוונים בארץ ובעולם.

גישות ייחודיות שאנחנו מביאים

APD - Appreciative Process Design

מהי גישת APD?

היא גישה לפיתוח ארגוני ואישי, שמזמינה אותנו להסתכל אחרת על שינוי:
במקום לשאול "מה הבעיה ואיך פותרים אותה?" - אנחנו שואלים "מה כבר עובד - ואיך אפשר להרחיב את זה?"

הגישה מתמקדת בזיהוי הצלחות קיימות, תהליכים חיוביים ואנשים שמייצרים תנועה טובה בתוך המערכת - גם אם הם חריגים בנוף.
המטרה היא ללמוד מהם לעומק, להבין מהם התנאים שמאפשרים את ההצלחה ולתרגם את הממצאים לכיווני פעולה ארגוניים שירחיבו את השפעתם.

במקום לתקן את הקיים, APD מציעה לבנות על חוזקות ולשכפל אותם. היא מחזקת תחושת מסוגלות, מחויבות פנימית ורצון להשתנות – לא מתוך משבר, אלא מתוך השראה.
הגישה מבוססת על כלים מחקריים איכותניים, שיחות עומק, תצפיות וניתוח תרבות – והיא מתאימה במיוחד לארגונים שרוצים להניע שינוי עמוק, אבל לשמור על הלכידות והזהות הייחודית שלהם


התוצאה: תהליך מעשי, שמבוסס על הצלחות אמתיות ומניע חדשנות וצמיחה.

הון אינטלקטואלי  (Intellectual Capital)

לכל ארגון יש נכסים בלתי מוחשיים -  ידע מקצועי, מיומנויות עובדים, רשתות קשרים, תרבות ארגונית וניסיון מצטבר.
במחקר שלנו אנו ממפים ומודדים את ההון האינטלקטואלי הזה, מזהים את נקודות החוזק שלו, ומסייעים להפוך אותו למנוע צמיחה אסטרטגי.
כך ההון האנושי והידע שנצבר לאורך השנים הופכים ליתרון תחרותי בר־קיימא.

מה אנחנו חוקרים בפועל?

  •   מחקר איכותני - ראיונות עומק, קבוצות מיקוד, תצפיות, ניתוח תרבות ושיח.

    •       מחקר כמותי - סקרי אקלים, שאלונים, ניתוח מגמות.
    •       מחקר תוך ארגוני - מיפוי אתגרים, חוזקות וצרכים.
    •       מחקרי הערכה - בדיקת אפקטיביות תכניות ופעולות.
    •       מחקרי מגזר רחב - בשיתוף גופים ציבוריים, רשויות וארגונים חברתיים.


מה זה נותן לארגון?

תובנות מבוססות לקבלת החלטות מושכלות
מיפוי חוזקות והפיכתן למנוע צמיחה
זיהוי וניהול נכסי ידע והון אינטלקטואלי
פתרונות מותאמים, מחוברים לשטח ולתרבות הארגונית
בסיס איתן לחדשנות ולפיתוח אסטרטגי



למי זה מתאים?

מנכ״לים.ות, צוותי אסטרטגיה, מנהלי משאבי אנוש, חוקרים ארגוניים, עמותות, רשויות, סטארט־אפים וארגונים שרוצים להבין לעומק לפני שהם פועלים.